Niektórzy muzycy fortepian Fender Rhodes zaakceptowali od razu i na wiele lat stał się on ich flagowym (aby nie powiedzieć – koronnym) instrumentem. Należeli do nich np. Herbie Hancock czy Chick Corea. Inni, jak chociażby Bill Evans, podeszli do niego z rezerwą. Po swoich kilkunastu wielkich latach stopniowo został wyparty przez coraz bardziej zaawansowane techniczne syntezatory. Jednakże całkiem niedawno kilku polskich kompozytorów zaliczanych nurtu szeroko pojmowanej muzyki współczesnej stworzyło utwory przeznaczone specjalnie na ten instrument. Kompozycje te, jak zwykle, bardzo twórczo zinterpretował Piotr Orzechowski PianoHooligan, z towarzyszeniem Orkiestry AUKSO. Posłuchajmy drugiej części audycji poświęconej fortepianowi elektrycznemu Fender Rhodes.
Zawartość odcinka
1. Chick Corea – Return to Forever
2. Chick Corea – Cristal Silence
3. Ahmad Jamal – Manhattan Reflections
4. Bill Evans – Freddie Freeloader
5. Piotr Orzechowski, AUKSO Orchestra, Marek Moś – Sławomir Kupczak: Fullness for Rhodes Piano, String Orchestra and Electronics, I
6. Piotr Orzechowski, AUKSO Orchestra, Marek Moś – Sławomir Kupczak: Fullness for Rhodes Piano, String Orchestra and Electronics, II
7. Piotr Orzechowski, AUKSO Orchestra, Marek Moś – Sławomir Kupczak: Fullness for Rhodes Piano, String Orchestra and Electronics, III
8. Piotr Orzechowski, AUKSO Orchestra, Marek Moś – Sławomir Kupczak: Fullness for Rhodes Piano, String Orchestra and Electronics, IV