„Współczesny zawodowy muzyk to inżynier, płatny, na służbie technologii narzucanych nam przez wielkie korporacje w imię ich interesów, raczej krótkowzrocznych i niemetafizycznych” – napisała poetka i filozof Gabriela Kurylewicz w swoim pierwszym felietonie dla magazynu JazzPRESS. Skąd takie krytyczne spojrzenie? Które wykonania utworów jej rodziców – Wandy Warskiej i Andrzeja Kurylewicza – akceptuje, a z którymi nie może się zgodzić? Jaka powinna być rola filozofii i poezji? W rozmowie z Piotrem Wickowskim w audycji JazzPRESSjonizm.
Audycja z 22 listopada 2021 r.
Zawartość odcinka
The Michael Nyman Band - Wheelbarrow Walk [Michael Nyman - Mozart 252]
Andrzej Kurylewicz Trio - La Valse Minime [Andrzej Kurylewicz Trio]
Wanda Warska - Jeruzalem [Piosenki z piwnicy / Ptaku mojego serca]
Andrzej Kurylewicz - II Kwartet Smyczkowy (Sztutgarcki) [Muzyka Kameralna]
Wanda Warska - W Weronie [Piosenki z piwnicy / W Weronie]
Wanda Warska - Poemat symfoniczny W Weronie [Piosenki z piwnicy / W Weronie]