Lata 60. to najbardziej obfity okres we współpracy polskich jazzmanów i filmowców. Sam Krzysztof Komeda w roku 1966 napisał muzykę do 10 filmów (krótkie metraże, animacje, dokumenty i fabuły) a na liście reżyserów korzystających z usług jazzowych kompozytorów pojawili się tego roku m.in.: Skolimowski, Etler, Ciciszwili, Kijowicz i Kondratiuk… Muzyka jazzowa stała się nieodzownym elementem znacznej części filmowej produkcji. Otwartość, elastyczność, zmysł ilustracyjny, zdolność improwizatorska i specyfika warsztatu kompozytorskiego jazzowych twórców dawała pewność, że muzyka będzie dobrze współdziałać z obrazem. A czasami… muzyka stawała się o wiele ciekawsza niż sam film i zaczynała żyć własnym życiem…
<strong>Zawartość odcinka</strong>
Iluzja – muz. Komeda, wyk. Novi Singers, time: 3’ Wieczór przedświąteczny – muz. Komeda, wyk. Novi Singers, time: 4’19“ Bariera – muz. Komeda, wyk. Novi Singers, time: 3’22“ Kandydatki - muz. i wyk. Zbigniew Namysłowski, time: 2’40“ Ktokolwiek wie – muz. Wojciech Kilar, wyk. Wanda Warska, time: 2’ Rondo – muz. i wyk. Komeda, time: 2’40“ 13 piętro – muz. Waldemar Parzyński, Janusz Mych, wyk. Novi Singers, time: 4’45“ Klub Profesora Tutki – muz. i wyk. Komeda